This is default featured post 1 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured post 2 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured post 3 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured post 4 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured post 5 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

Monday, November 21, 2011

Sepetang Di Waterfront

Petang tadi g dating ngn Uncle Courier. Nasib la kat Waterfront je harini jadi leh r Mummy merendet kat situ sambil2 berposing sakan dengan Aqif Rizqi kat tepi sungai tu. Aikk.. cam tak betol je ayat aku ni?? Berapa banyak kat lah mummy oii.... hahhaaha

Si kecik ni pulak tido je dlm kete tadi. Atceli mmg dr umah ye duk mamai dh ngah tido tapi terpaksalah angkat jugak takkan nak tinggalkan?? Dah setel ngan Uncle tu terus lah kami bersantai. Agak lama lah jugak tak lepaking kat sini. Aqif Rizqi pulak bile dengar je sore2 manje budak-budak lain lalu-lalang bangun terus lah die! Wah, makin seronok lah Mummy berposing. Gila fotoshoot btol! Ni lah gamaknye bile suke mencapap! haha

Hehe... Mummy dulu r yg syok berposing ni. Aqif awal2 ni duk mamai  lagi.
Mummy pakai tudung ala2 pengacara WHI gitu! AAuuuww!

Aqif Rizqi duk koya lagi. Mummy gigih duk pujuk Aqif bergambar.

YES!! Dia dh bangun tapi muka keras lagi taim mih. Mummy maintain ceria! hahah

Syg ni.. senyum r cikit! Dedi ngah amek gambo kite tuh!

Peace Yo!! ^_^

Budak gagah yang suke sangat berdiri. Ni test power lah ni!




Lama tunggu baru r senyum! 

Huhuhu... Muka die dh naik semule lah merah2! SOrry sayang

Hai Dedi! Syok kami berposing ni. Taknak join sekali ke??

Aqif tengok ape tuh? Burung barangkali? Jarangnye rambut  anak aku! Baru perasan!

Anak Dedi! Sama TAK? TAK kan? Huahuahua

Sies nye die....

Bagus anak mummy senyum dah.. Comey macam Dedi! Eh.. Ensem lah! haha

Dedi sayang Aqif sangat2!!! Jadi anak yg baik oke?!

Dah lah tuh Aqif.. Penat dah berposing sakan ni. Jom balik! hehehe

[11 11 11] 1st Giveaway Myna


Mummy baru dapat tag terbaru dari Mama Rayyan tadi untuk join giveaway dari Myna ni pulak. Tak salahkan join? Bukan kena bayar pon! Haha Tapi kena tag 3 orang pulak ni. Nak gadai sapa pulak ekk? hihihihi... Mummy nak tag adik Mummy lah Najmi dgn Aunty Aqif yang sangat hot ni, Makndak! Sorang lagi Mummy tag BBF Mummy, Nanad Cayunk...


Ape perlu buat kalu nak join jugak? 
Tak lain & tak bukan kena TEKAN SINI SAMPAI LEBAM!
Jom! Chaloww beteeee!

Sunday, November 20, 2011

Jom join BLOGLIST nurulAuni tahun 2011

Dah lama tak join Segmen Blogger cam gini. Syok jugak sebenarnya.
Cuma Mummy je yang malas nak followup. Teruk kan??
So tunggu ape lagi kan?
Layannnn....


Ape motif join segmen nih ehh?? 
Nak tambah adik-adik baru lah. Nak tambah kawan dan Penghuni Duniaku jugak nih!
Jom jom jom semua!

Saturday, November 19, 2011

Final With Garuda!

Petang kelmarin kita MENANG dgn Myammar.
Menang 1-0 jugak tapi dah cukup utk ke FINAL.
 Sape buat GOL? Si Samseng FAKRI lah!
Nape aku panggil die samseng??
Sebab die main sgtlah keras & gumble je asal dapat bola!
Xsedap die maen maren! Sies tak sedap!
 Tekanang aku tengok nasib r die xsia2 kan bola tu jugak!
Bosan asik dgr pengulas sebut 'sayang sekali' tiap kali bola tak mnerjah gawang
padahal dah 'seribu kali sayang dah' pakcik oii!
permainan oke je utk 2nd half.
1st half tak oke. Bes taim main ngn Indonesia lagi
Agak terkilan sebab Hero aku, Badrul agak suram
Pertahanan TEEBAIK setakat ni.
Gandingan Muslim, Fazli ngn Mahali & tentu sekali Keeper Apek!
Peluang gol ada tapi membazir banyak
Izzaq, shahrul irfan tolong tajamkan serangan anda lagi ok!
KESELURUHAN permainan, SAYA agak BERPUAS HATI

aBang Samseng kita! Nasib gol kalu tak.......tq
-no komen-

yg saya tak puas hati 
bile INDONESIA tak abis2 layan kita secara SANGATLAH TAK BAIK!
Macam kita ni JAHAK SANGAT! 
Layan sgt dorg baik2, ade dorang layan kita baik-baik jugak?
TAKDE KAN??? Terang2 dorg perang ngan team kita! Sian Ong Kim Siew! 
Choooiii betol!! 
JAGALAH KORANG!! GERAM BTOL AKU! 
Nasib xde bibik, klu tak kompem2 jadi mangsa dera. Ahaks!

Esok AWAS warga INDON!!
HARIMAU BAKAL MEMBAHAM GARUDA!!
Moga Kemenangan Menjadi Milik Kita
1 - 0 pun takpe dah!
Amin

Cara Membuat Blog Gratis Bagi Pemula

Cara Membuat Blog Bagi Pemula - Saat ini membuat website bukanlah suatu hal yang sulit. Blog dapat dijadikan salah satu alternatif, jika Anda ingin membuat website. Dengan blog Anda dapat membuat suatu website sederhana sesuai dengan keinginan Anda dengan mudah dan gratis.

Apakah yang dimaksud dengan blog itu ? Berikut beberapa definisi mengenai blog:
  1. Weblog atau blog merupakan teks dokumen, gambar, objek media dan data yang tersusunsecara hierarkis dan menurut kronologi tertentu yang dapat dilihat melalui bowser internet (misalnya internet explorer)
  2. Blog merupakan publikasi secara periodik dan tetap mengenai pemikiran personal seseorang dan juga link web
  3. Blog adalah jurnal yang disediakan pada sebuah web. Aktivitas meng-update sebuah blog dinamakan “blogging”. Seseorang yang mengelola blog disebut “blogger”
  4. Blog adalah suatu perjalanan yang berkesinambungan, dengan panduan logika yangberkelanjutan dan konsisten. Topik dan pembahasan di dalam sebuah blog biasanya konsisten pada topik utama, misalnya politik, sastra, musik dan sebagainy. Namun hal ini tidak bisa di jadikan patokan, yaa menurut sipemilik blog sendiri laah.
  5. Blog adalah jurnal yang disediakan pada web. Blog dapat di-update setiap hari dengan suatu aplikasi yang disediakan oleh penyedia. Tidak dibutuhkan suatu keahlian khusus untuk melakukan update atau mengelola blog. Posting dalam blog tersusun secara teratur sesuai kriteria tertentu, biasanya dengan pengaturan urutan tangga.

Secara umum blog memiliki fitur utama, yaitu: arsip dan kotak komentar. Situs layanan penyedia blog gratis saat ini begitu banyak diantaranya: blogger.com, wordpress.com, friendster.com, xanga.com, blogdrive.com, blogsome.com, wordpress.com, multiply.com , dan lain-lain. Diantara sekian banyak penyedia layanan blog, blogger.com merupakan penyedia layanan blog yang populer. Jika Anda membuat blog dengan blogger.com maka alamat url blog Anda nantinya adalah: http://terserahanda.blogspot.com.

Pada tutorial kali ini saya akan memberikan langkah-langkah pembuatan blog dengan blogger.com.

Yuk kita simak sama-sama.

Pertama, pastikan Anda memiliki akun google mail (ex: julak@gmail.com) Masuk ke blogger.com, Maka akan muncul seperti gambar di bawah ini, Masukkan sandi akun gmail anda ke kotak yg ada. Klik Masuk


 

Akan muncul tampilan berikut, isi form yang ada. disini saya isi dengan kata Free. Pilih jenis Kelamin, Klik Lanjutkan


Klik CIPTAKAN BLOG ANDA, jika diperlukan, edit profil. namun menurut Julak hal itu perlu dilakukan nanti.


Isi Judul Blog sesuka Anda, kemudian masukkan alamat Blog yang Anda Inginkan, jangan lupa klik dulu Cek Ketersediaan


Pada gbr di atas, Julak masukkan alamat/URL, vellinpuspita.blogspot.com, namun tidak tersedia, Setelah Julak ganti dengan vellincantik.blogspot.com.(gbr di bawah)  ............. taraaaa...... alamat Blog tersedia, hehehehhehe. Klik Lanjutkan

Setelah itu......


Klik MULAI BLOGGING

Lalu pilih template awal, yaitu tampilan Blog kita nantinya


Masuk ke Dasbor, pilih Entri Baru untuk memulai menulis kiriman/postingan.




Jangan lupa beri judul pada tulisan yaa... lalu Klik  terbitkan Entri


Klik Lihat Blog (pojok kanan atas)

Jadi Deeeechhhhh.


Trusss.... mau apalagi..... Tunggu Postingan Selanjutnya.

Demikian tata cara membuat blog di blogspot

Selamat Mencoba.


Thursday, November 17, 2011

WALAWWEEE MENANG!!!


MENANG!! GOL!!! GOL!!! GOOLLLL!! 
STADIUM BESAR TAPI KENAPA DIAM??
TAK BISING PUN??
TAK SORAK KE TEAM KORANG TU??
HAHAHAHAHAHAH
TEAM BIBIK KALAH JGK AKHIRNYA!!
EVEN 1 - O TAPI SANGAT BERMAKNA!!
TAHNIAH BUAT HARIMAU MUDA NEGARA
MARUAH KITA DAH TERPELIHARA TAPI...
PERJUANGAN  MASIH BELUM BERAKHIR
TERUSKAN USAHA MANTAPKAN MENTAL
KITA PASTI JUARA!!
EMAS AKAN JADI MILIK KITA!

Nah PANTUN 4 KERAT KHAS BUAT TEAM NEGARA

GARUDA KECUNDANG DAH PATAH KAKI,
HARIMAU MALAYA MENGAUM LAGI,
KORANG MEMANG PEJUANG SEJATI,
JUMPA VIETNAM DI FINAL NANTI.

HERO Malaysia, Syahrul Azwari Ibrahim mengucup bendera jalur gemilang pada jersinya selepas menjaringkan gol kemenangan malaysia peringkat kumpulan A, Bola Sepak sukan SEA ke-26 2011 di Stadium Gelora Bung Karno.
Foto: Osman Adnan (17/11/2011)

- THE END -


Rimau VS Garuda

...::: ASSALAMUALAIKUM :::...
Dup Dap Dup dap tinggal 2 jam lagi dari sekarang untuk rakyat Malaysia menyaksikan satu pertembungan hebat antara harimau ngan garuda. Ini harimau bukan sebarang harimau, ni RIMAU MALAYA MUDA tau! Auuuwww!! Setakat garuda tu tunggu nak baham je! Konfiden gitu! jangan jadi RIMAU AKOR doh lah! 

Atceli, skrg ni berlangsung SEA GAMES kat Indonesia. Tu yg aku nak kecoh tuh. Game penentu tu bagi Kump A jap ag. Indonesia sah-sah dah leh pusingan seterusnya. Gane-gane pon KENA MENANG! chaiyok!!! Kena KUAT MENTAL sbb sure2 penuh stadium ngan Mat Minah Indon tuh! Sorakan dan gegak-gempita daripada penyokong tuan rumah seharusnya tak memberikan sebarang tekanan kepada Harimau Muda. Dorang nak balas dendam ngan kita, jadi pastikan dendam dorang terkubur!


Result Perlawanan Sukan SEA 2011 U23
---------------------------------------

Full Time: Singapore (0-0) Malaysia, 7 November 2011 di Stadium Utama Gelora Bung Karno, Senayan, Jakarta, Indonesia. (SERI)

Full Time: Malaysia (2-1) Thailand, 9 November 2011 di Stadium Utama Gelora Bung Karno, Senayan, Jakarta, Indonesia. (MENANG)

Full Time: Malaysia (4-1) Cambodia, 13 November 2011, Stadium Utama Gelora Bung Karno, Senayan, Jakarta, Indonesia. (MENANG)

So, sama-sama lah kita tunggu dan bagi sokongan kat team kita ni! Pada anak-anak muda kita, tolong r jangan wat simple mistake! Sakit hati ni bila tengok! Jadikan game sebelum ni pengajaran okey! Sila jangan main macam game ngan Kemboja lepas! Main dengan bijak oke?! PEDULIKAN 'MAINAN PSIKOLOGI' INDONESIA!

bergambar sebelum perlawanan menentang Singapura di Jakarta, 7 November 2011


Skuad bawah-23 Malaysia yang beraksi untuk Sukan Sea Indonesia


(Belakang dari kiri) 
Khairul Fahmi, Mohamad Shas Mohammad Fadli, Omar Muhammad Asrarudin, Ambumamme Thamil Arasu, Jusoh Abdul Shukur

(Depan dari kiri)
Ibrahim Sharul Azwari, Otman Mohamad Fandi, Kandasmy Gurusamy, Saarani Ahmad Fakri

Ni lah Hero Kita A.K.A Kapten Pasukan!
Baddrol Bakhtiar

 Indonesia vs Malaysia, 17 November 2011, Stadium Utama Gelora Bung Karno, Senayan, Jakarta, Indonesia. Perlawanan bermula pada pukul 8:00 pm waktu Malaysia. Siaran langsung di RTM TV2, TV3 & Astro Arena 801.

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites