This is default featured post 1 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured post 2 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured post 3 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured post 4 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured post 5 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

Wednesday, December 7, 2011

Wordless Wednesday # Tentang R.I.Z.Q.I


Tuesday, December 6, 2011

Aqif Rizqi hilang dalam rumah!

Aku ngah main masak-masak kat dapur. Tinggallah Mat Aqif kat living room. Al maklum umah jenis straight cut jadi dari dapur dah leh nampak budak tecik ni duk main-main... Kejap bawah meja, kejap bawak kerusi.

Aku terus memasak sambil-sambil setiap 5 minit tu (aku agak-agak lah) aku usha Mat Aqif ni. Aik.. yang nampak hanya juntaian kaki je dari pandangan mata aku. Budak ni wat ape pulak ni. Takpe atlis aku tahu die tak memanjat sebab kaki die masih lagi cecah lantai... Aku masak lagi... Masak ape ntah... Aku pun xtau! Main bantai je! hehehehe

Toleh sekali lagi anak aku dah hilang! Aduh, gi mane pulak dah die! Bila dah hilang dari sisi mata ni jadi paham-paham lah mummy weh! G tgk lah! Sepantas kilat aku berlari... Wah.. macamlah jauh sangat jarak dapur ngn living room kan? Bergegar abis rumah bile seorang mummy berlari! Hahaha


Tau ape budak ni buat?? Isshhh.....



Picture Loading........


Ade ke patut ye leh panjat tikar-tikar mummy ni & duk celah-celah tikar tu.! haha


Hehehe Sorry ye mummy... Tikar ni comey sangat! Takkan nak tengok je!


Huhuhu Yelah2 Aqif turun semule r ni. Sape suh letok tikar sini. Ingatkan playground tadi! Ahaks!





Monday, December 5, 2011

Siti Nordiana Pun Dah Pakai Tudung! Cun Sesangat!

Malam tadi duk layan Malar Segar kat TV1. Ape gelak2? Betul lah! Layan tau dgr lagu2 lame ni walaupun mcm dah takde cite lain sebenarnye nak tengok malam tadi! walaupun kan!hehehe Yang lebih buat mummy melekat je depan tv tengok tu sebab ade nye Siti Nordiana ni. Mummy minat oke! Lebih terkesima sebab tengok die sangat manis bertutup litup bertudung. Cun wwoooiittt!! Dah tak seksi2 cam aritu. Alhamdulillah... Lagu tak berape nak sedap pon jadi layan bile tengok Nana ni. Sore die lemah manis gitu!

Sangat manis oke! Purple gitu! Mummy suke!

Moga penghijrahan ini kekal selamanye


Jom dengar kata Nana:

“Sebenarnya saya sudah mula memakai tudung sejak bulan puasa yang lalu. Keputusan saya memakai tudung ini bukanlah disebabkan fesyen semata-mata, tetapi ini adalah imej terkini saya dan berharap ia akan kekal sampai bila-bila.

“Lagipun perubahan imej yang saya lakukan ini adalah satu kesedaran terhadap tanggungjawab sebagai seorang wanita muslim. Malah, ini juga adalah langkah awal untuk saya berubah ke arah menjadi seorang insan yang lebih baik,” jelasnya. kosmo.com.my

Sumber : Yanghangat.com dan Kosmo.com.my

Ni gambar kenangan Nana & Rayyan dengan Arwah Faizal Yusop
Semua yg berlaku pasti ada hikmahnya. Moga Nana terus tabah menjalani hidup dengan anak tersayang!

Itulah orang kata, kalau dah sampai seru, tak payah orang nak paksa-paksa, mesti berubah punya, dan terimalah perubahan mereka seadanya tak payah lah nak kata bagai-bagai sampaikan serba tak kena dibuatnya. Dan mereka yg asyik kata tak dapat hidayah lagi tu, hidayah tu kena cari. Kalau korang sendiri takde inisiatif langsung even sedikit pun terdetik untuk dapatkan hidayah, jangan haraplah ye! Yang penting naiwatu kita oke! Insyallah... Sesungguhnya Allah S,W.T Maha Mengetahui Lagi Maha Penyayang...

nota kaki: Syukur jugak sebab kawan mummy yg sorang tu pon dah hijrah bertudung. Takpe slow-slow k syg... Mummy doakan yg terbaik untuk kamu ye & moga berkekalan. Amin!

Header baru mummy!

Korang-korang....
Okey tak header terbaru mummy kat atas??
2nd trial nih....
Yes! Puas hati!

Yang ni yang cubaan pertama. hehehe

Bila Aqif Taknak Makan Ubat!

Baru balik dari klinik petang tadi.. My Heroes demam semua! Sakit jugak lah menunggu turn dari kul 2 sampai kul 330 lebih. Nak patah pinggang dengan perut yg duk pedih gara-gara tak makan seharian! Pukul 5 baru leh hadap nasi ayam. Amek kau terus mintak nasi tambah! Kui3x  Mestilah mummy tak masak tadi! Korang jangan tanye lah! Dedi dah makan kat sekolah jadi mummy igt nak masak lah lewat skit tup tup Dedi leh balik awal terus lah g klinik bawak Mat Aqif yang demam panas ni. Dedi pun demam same. Demam urat katenye! huhuhu Sian die! Mummy memang lemah kalu anak sakit ni. Dedi sorang je demam takpe tapi bile si kecik ni sekali...? Lemah badanku nak demam sekali jugak je rase ni....

Bile dah demam gi la klinik. Bile g klinik mestilah jumpe doktor kan? Pandai! Dah gi klinik tu mestilah dapat ubat kan?? Bile dapat ubat pulak? Kena makan lah! Bab tang kena makan ni lah yg mummy tak sanggup nak hadap! Tak berdaya tengok Aqif nanges sebab taknak makan ubat! Mummy pon nak nanges same2 je! Lagi sedih dari Ombak Rindu tau tak!? Ubat demam, ubat batuk + multivitamin lagi... Tadi baru bagi ubat demam 2ml tapi histeria die macam ape! Meraung-raung siap muntah sekali macam kebiasaannye! Sungguh mummy tak sanggup! Terus stop! Ubat-ubat lain masuk peti jelah jawabnye. Bukan tak try masukkan ubat dalam air die, makanan die terus die taknak makan minum! Budak ni macam leh detect je! macam mane nak cepat sembuh? Cool Fever lagi la malam ni Aqif. Tengok Dedi senang je makan ubat! Janganlah ikut mummy ni.... Kalau ikut mummy macam tu lah jadinye!

Kesimpulannye? Mummy pun same tak suke ubat! I hate medicine! Yuckk!!!! Sebab Terpakse je Mummy makan!

Agak-agak pil ubat yang cute camni pahit tak? Ubat tetap ubat oke! Name pon U.B.A.T bukan C.H.O.C.H.O.L.A.T.E!

OST OMBAK RINDU VERSI HAFIZ

Seminggu ni seme duk kecoh pasal cite ni. Kat FB, Tweeter, Radio. Tadi petang pun kat Hot f.m wat sembang petang pasal citer ni. 3 4 hari dah cecah 4 juta kutipan kat panggung. Ni mesti korang-korang lah ni yg tengok kan? Ooooo tengok tak ajak mummy pon! Mummy memang takleh nak tengok lah kat panggung tu. Mat Aqif ni mummy nak sorok tang mane? Huhuhu Sekadar bace novel die jelah ek.. Tu pun dah berkurun dah bace novel die, dah tak berape nak ingat dah jalan cite die... Nasib r cover novel tu masih tak luput di ingatan mummy ni...

Dari feedback yg mummy dengar mmg banjir lah kan panggung tu ngan Ombak rindu ni. Agak-agak berombak-ombak tak sekali? Hahaha.. Dasyat betul kan korang ni! Mesti basah lencun semua duk menyentap kan? Mummy lagi lah sentap kalu bab citer2 lencun macam ni. Nak-nak ade 'Hariz' ngan 'Mila' tuh.... Izzah tu mummy xleh nak bayang lagi Maya bawak camne lg karektor die. Orang kate awesome! Orang lah kate... Mummy tak tahu lah. Tunggu Dedi wat balik Ombak Rindu kat rumah nanti la nampak gayanye baru leh tengok. Nak menyentap lagu mane pon nanti lantaklah kan? hehehhe

Sweet sunggoh! Dedi, mummy nak posing gini jgk boley tak? Boleh... Boleh blah jawab Dedi tercinta! Hahhaa


Layan je dorang peluk-peluk kan? Agagaga

Mummy suke dengar OST die je... Nak-nak versi Hafiz ni. Yg versi die feat ngan Adira tu mummy tak kenan sangat. Ntah la... macam tak feeling pulak! Bukan tak minat si Adira ni, minat jugak tapi masih best dengar yg versi Hafiz jugak! Hehehhe Nak dengar jugak? Meh r dengar siap lirik lagi mummy paste khas utk korang! Zasssss!!

Ni haa lirik die. Sangat bermakna buat mummy!

Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku

Tuhan aku tahu banyak dosa ku
Hanya ingat Kamu kala duka ku
Namun hanya Kamu yang mampu membuka
Pintu hatinya untuk cintaku

Malam kau bawalah rinduku
Untuk dirinya yang jauh dari ku
Agar dia tidak kesepian
Selalu rasa ada cinta agung

Hujan bawa air mata ku
Yang mengalir membasuh luka ku
Agar dia tahu ku terseksa
Tanpa cinta dia di hatiku

Hanya mampu berserah
Moga cahaya tiba nanti

Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku…

uuu…uuu..
Versi Hafiz

Versi Adira

Saturday, December 3, 2011

Wanita Islam & Gula-Gula!

Selamat pagi semua! Assalamualaikum...


Seorang Lelaki Kristian Bertanya Kepada Seorang Lelaki Muslim..

Lelaki kristian » Kenapa wanita agama kamu menutup aurat ?

Lelaki muslim » Tersenyum sambil mengeluarkn 2 biji gula² di dlm koceknye, Lalu salah satu darinya dibukakan bungkusannya..kemudian dia melemparkan kedua gula² itu ke atas lantai..lalu bertanya kepada lelaki kristian "Antara kedua-duanya mana satu yg kamu akan pilih?

Lelaki kristian » Sudah tentulah yang masih dalam bungkusan 

Lelaki muslim » Begitulah kami melihat dan menghormati kaum wanita agar mereka lebih terpelihara dan istimewa..

Katakan TIDAK pada Gula-Gula yang jenis ini oke?! Ahaks!

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites